mandag, januar 15, 2007

Min KomplimentTeori

Jeg har en tenkt litt på en sak i dag som jeg måtte skrive ned her sånn at folk kan lese den og diskutere.

Det er en komplimentTeori: Altså, min teori er at jenter er flinkere til å gi hverandre kompliment enn oss gutta. Jeg sier ikke at alle gutter er sånn, men at de fleste kanskje er det. Vi gutta er kanskje ikke så gode på å gi komplimenter som jentene generelt. Det er min erfaring. Gutter er ganske flink til å gi jenter komplimenter synes jeg. Det kan ha noe med at man føler at man må eller at man får noe igjen for det. Hvis man en gutt f eks. er litt forelska i ei jente så skader det jo ikke å gi ett kompliment, hvis det er riktig da og at man mener det.

Ble kanskje litt rotete dette her men håper at dere forstår. Det er bare å legge godviljen til så går det nok! :)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm..ja, kan jo hende d, torgrim.Kanskje vi er flinkere til å gi komplimenter til hverandre, sånn oss jenter i mellom..men dere er jo ganske flinke i blandt dere åsså da:)går jo an å jobbe med det!de fleste er vel åpen for et kompliment i ny og ne:D

9:32 p.m.  
Blogger Kristian said...

Ja du sier nå her...fin blogg du har foresten:) hehe! Se der, et komliment! Men syns no vi gutta også er flink av og til, f. eks " det var en fin smash Jens G" Eller at "denne kebaben var god Herr Sesam! " Og gir man komplimenter til ei jente man liker godt så er jo det ekstra bra:)

10:57 p.m.  
Blogger Sanna Marie said...

Jo...enig i første del, men svært uenig i andre. Jenter er flinkere til å gi kompimenter til hverandre enn gutta,(og hvis dere gutter først gjør det er det, som Kristian hevder, noe sånt som "fin smash"....og bare lurer, når har du gitt herr Sesam et kompliment for kebaben sin, Kristian?:p) Men når det gjelder gutters evne til å gi komplimenter til jentene, må jeg si at der er dere heller sparsomme. Personlig kan jeg sikkert telle komplimentene jeg har fått fra gutter de siste ukene på ei hånd! Men det kan jo også si litt om meg da:P

5:23 p.m.  
Anonymous Anonym said...

...eventuelt må vi bli flinker t å ta imot dem!

6:24 p.m.  
Anonymous Anonym said...

gunnar inge e flink t aa gi komplement

1:56 p.m.  
Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Min teori er at hvor flink man er til å gi komplimenter, ikke nødvendigvis henger sammen med om man er gutt eller jente. Gunnar Inge er flink. Det er jeg enig i :)

12:56 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home